PUBLICITAT

Andorra ha de ser molt àgil i entrar en el metavers

El món digital és cada vegada més complex i sofisticat i tot allò que fa només uns anys semblava ciència-ficció comença a ser una realitat a l’abast de tothom. Un exemple és el metavers, un concepte utilitzat generalment per a descriure una experiència immersiva i multisensorial en l’ús aplicat de diversos desenvolupaments tecnològics immersius d’internet. Les grans empreses, i no només tecnològiques –també de moda, turisme i cultura de tota mena– ja hi estan familiaritzades i han desenvolupat un món paral·lel en què engloben el seu sector, però també la banca, l’administració general i la justícia. Així, i només per posar un exemple, el responsable d’Innovació i Transformació Digital de Crèdit Andorrà, Santi de Larrea, va explicar ahir en l’última jornada Inntec que la idea de crear productes financers en l’àmbit del metavers ja els ha començat a rondar i s’estan preparant per, arribat el moment, poder-los oferir als seus clients. I és que és molt possible que amb aquesta experiència immersiva passi quelcom similar que amb l’aparició d’internet i caldran unes regulacions i lleis específiques. Per això és molt important que Andorra no s’adormi, que miri que passa al seu voltant i sigui molt àgil a l’hora de mostrar-se com a actor actiu d’aquest escenari. Hem de tenir en compte que som un país que porta la digitalització per bandera i, sobretot en l’última legislatura, s’han fet grans esforços per atraure inversors en últimes tecnologies. De fet, el ministre d’Economia i Empresa, Jordi Gallardo, un dia va afirmar sense embuts que el Principat volia ser Silicon Valley. Potser l’aspiració és molt agosarada però, sigui com sigui, el que és evident és que Andorra no pot quedar enrere en aquesta cursa d’última generació, ni molt menys quedar-ne al marge. Calen esforços i facilitats perquè tots aquells que vulguin fer del metavers el seu món real ho facin, situant el país al capdavant d’una nova era que ja és aquí.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT