PUBLICITAT

Un estudi internacional avala l’estat de les vies andorranes

Més de la meitat de les carreteres del país aproven en matèria de seguretat viària. Així s’ha conclòs en l’estudi realitzat per part del RACC tenint en compte els paràmetres de l’International Road Assesment Programme (IRAP) sobre tres de les principals vies del Principat: la CG-1, la CG-2 i la CG-3. L’anàlisi del RACC ha posat en relleu que els prop de 80 quilòmetres de calçada que s’han observat presenten unes condicions de seguretat òptimes per a la seva circulació, i més concretament, el 95% dels trams examinats han obtingut tres estrelles d’una escala de cinc. Així mateix, tenint en compte les propostes de millora efectuades pel mateix organisme, des del Departament de Mobilitat ja s’han compromès a dur a terme una primera intervenció sobre cinc quilòmetres per millorar les zones asfàltiques afectades pels tractaments contra el gel. De fet, aquest punt, el de les condicions meteorològiques, és un dels apuntats com a feblesa d’Andorra des del RACC, així com l’orografia, les interseccions entre nuclis urbans i carreteres generals o el volum d’interacció a la via. Al voltant del darrer aspecte, l’organisme situa els motociclistes, ciclistes i vianants com els usuaris més vulnerables. Avançar en seguretat viària és imprescindible en qualsevol lloc del món, però especialment en un indret com Andorra on es fa palpable que hi ha una gran densitat a les carreteres i camins. I aquesta necessitat guanya més pes encara quan el Principat es ven a l’exterior, i també amb la seva ciutadania, com a territori ciclista: cal garantir la seva integritat en qualsevol punt. Hi ha aspectes que, donada la naturalesa del país i la seva situació, no poden ser millorades, però el compromís ferm de les administracions per destinar els recursos necessaris en seguretat viària són elementals. Això, i millorar col·lectivament les qualitats de conducció.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT