PUBLICITAT

Debat sobre la reducció dels dies de confinament

La pandèmia del coronavirus està assolint en molts països un major nombre d’infectats a mesura que la variant òmicron és la predominant i Andorra, malauradament, no és una excepció, sinó que continua registrant dades que, com a mínim s’han de qualificar, de molt preocupants. Així, el nombre de nous contagis es manté encara per sobre dels 200, i ahir va arribar a 283, el que situa el total de persones amb el virus actiu en més de 2.000. Així i tot, l’elevat nombre de casos no sembla que amoïni gaire els responsables polítics dels diferents països i ja es parla de la possibilitat de reduir al nombre de dies de les quarantenes obligatoris quan es confirma un nou positiu, que fins ara han estat 10. Una vegada més, doncs, sembla que els criteris economicistes primaran per sobre dels estrictament sanitaris, i això quan en la majoria de països propers la incidència acumulada està batent tots els rècords. Preguntada la secretària d’Estat de Salut per aquesta qüestió, la impressió és que Andorra seguirà aquest mateix camí i ja s’està estudiant reduir a cinc o sis dies el període de confinament en cas de ser positiu. Ara resulta que aquest nombre de dies ja seria suficient per protegir la persona infectada i el seu entorn, quan fins ara s’ha defensat –aquí i a tot arreu– que calia un mínim de 10 dies d’aïllament. Alguns especialistes en la matèria no han dubtat en criticar aquesta reducció, però com ha passat amb decisions anteriors, seran segurament els polítics els que finalment acabaran imposant el seu criteri. La sensació és que s’està perdent el respecte a aquesta variant del virus i quan encara no s’ha arribat al màxim de contagis d’aquesta sisena onada ja es parla que aviat es viurà necessàriament una baixada en picat de la corba de contagis. Tant de bo es confirmi aviat aquest descens, però ha quedat més que demostrat que els responsables polítics, en general, han actuat sempre amb molt poca anticipació i zigzaguejant en les seves decisions.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT