PUBLICITAT

La Línia Circular, la més ben valorada pels seus usuaris

La Línia Circular de bus, que cobreix el trajecte entre Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, és la més ben valorada pels seus usuaris, seguida de l’L5, que va de la capital a Arinsal. Ambdues assoleixen un notable alt, però no deixa de ser curiós que els serveis que reben una millor nota també són els que tenen menys afluència d’usuaris. En aquests dos casos, les màximes puntuacions se les enduen la neteja del vehicle i l’absència d’olors, respectivament, que si bé són aspectes molt importants –essencials en temps de covid– no són els que haurien de caracteritzar estrictament un transport públic. La línia pitjor valorada, per contra, és l’L6, que va d’Andorra la Vella a Ordino, tot i que frega el 10 en l’apartat d’estacionaments de parada, i entremig s’hi troben les línies que van des de la capital a la vall d’orient, l’L2 a Encamp i l’L4 al Pas de Casa, amb un empat a 8,2. L’L1 i el Bus Express de Sant Julià de Lòria no estan inclosos en l’enquesta, ja que formen part d’una altra cooperativa. 

En qualsevol cas, l’aspecte que va assolir una mitjana més baixa, i amb força diferència respecte a la resta d’indicadors, va ser la puntualitat, especialment en el cas de l’L5 que només té dos trajectes de pujada i de baixada cada hora. En aquest sentit, el gerent de Coopalsa, Gabriel Dallarès, va reconèixer que «la puntualitat és un repte continu, però és difícil perquè hi poden haver imprevistos imponderables» i, per intentar resoldre-ho, va proposar la creació de carrils bus. Aquesta sens dubte podria ser una bona solució, no només per millorar la puntualitat, sinó també per fomentar l’ús del transport públic. No podem oblidar que Andorra ha de ser capdavantera en la lluita cap a la sostenibilitat, i que aquesta passa irremeiablament per un servei de bus de qualitat, puntual, amb altes freqüències i un horari òptim per la majoria de viatgers.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT