PUBLICITAT

L’abonament mensual al transport redueix els ingressos

La posada en funcionament de l’abonament mensual amb un preu de 30 euros i viatges il·limitats està afectant negativament a les empreses del sector, que se’n resenteixen econòmicament. Així es dedueix de la roda de premsa que va oferir ahir el màxim responsable de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, segons el qual les pèrdues entre l’1 de setembre i el 30 de novembre ascendeixen a 260.000 euros. Aquesta xifra correspondria a la comparativa del que s’ha recaptat enguany i en el mateix període de fa dos anys, i la compensació que fins ara ha ofert el Govern a la companyia estaria per sota de la meitat, el que pot comportar la seva fallida. Que la posada en marxa del nou abonament mensual podria tenir com a efecte directe una disminució important en els ingressos de les companyies de transport de viatgers és una cosa que entra dins de la lògica, però és de suposar que es tindran en compte les fórmules de compensació segons el que determinin els acords firmats amb el Govern. Així doncs, les possibles discrepàncies que pugui haver-hi entre les companyies i l’Executiu no haurien de tenir cap incidència en els usuaris, sinó que s’haurien de resoldre pels canals que totes dues parts tinguin previstos. I és que no hi ha més camí, si el que es pretén realment és incentivar el transport públic, que reduir el cost del bitllet i, a la vegada, incrementar la qualitat del servei que s’ofereix als usuaris. Amb relació a aquest últim punt, Coopalsa donava a conèixer també ahir una enquesta sobre el nivell de satisfacció dels usuaris, que atorgava una bona nota en general al servei de la companyia. La realització d’aquest tipus de sondejos és sens dubte positiu perquè permeten conèixer la valoració dels usuaris i, d’aquesta manera poder prendre mesures en aquells aspectes on calgui. Com es podia sospitar, la puntualitat és l’element que obté una nota més baixa, el que demostra la necessitat de millorar en aquest àmbit.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT