PUBLICITAT

Escaldes-Engordany destina més d’un milió a ajudes

El Comú d’Escaldes-Engordany va fer ahir balanç de les ajudes i bonificacions socials i econòmiques que ha atorgat durant la crisi sanitària i econòmica provocada pel coronavirus. Segons les dades de la corporació s’hi han destinat a aquest concepte més d’1,3 milions d’euros. Pel que fa a les persones, es va rebre un total de 295 sol·licituds, de les quals es van acabar aprovant 272, per un import total de 65.000 euros. D’aquesta manera, moltes persones s’han vist exonerades d’alguns serveis com les activitats organitzades durant l’estiu, les escoles bressol o el menjador per a la gent gran, o de l’impost de foc i lloc. En total, el Departament d’Acció Social, que es va crear el novembre de l’any passat, ha atès en el transcurs d’aquest exercici fins a 422 persones. D’altra banda, de les ajudes se n’han pogut beneficiar també 219 empreses del total de 316 dossiers que s’han tramitat, per un volum global de 264.000 euros. Entre elles hi ha hagut empreses d’un dels sectors més castigats per la pandèmia, com ha estat el de l’hostaleria, a les quals s’ha bonificat el preu de les terrasses amb una aportació de més de 56.000 euros. Es pot afirmar, així doncs, que els diners destinats a aquesta finalitat pel comú escaldenc han estat ben esmerçats, ja que han acabat repercutint en la qualitat de vida de moltes famílies, i han permès millorar una mica la situació de les empreses en un moment francament difícil per a moltes activitats. Una vegada superada la polèmica que es va originar inicialment amb el Govern, que considerava que podia haver hagut una invasió de competències per part del comú, s’ha comprovat que també es poden fer polítiques socials des de l’àmbit local. Això sí, s’ha de veure també com a necessari que hi hagi una coordinació de les administracions per evitar duplicitats. Les ajudes continuaran l’any vinent, tot i que amb menor dotació econòmica, cosa que és un encert, ja que les conseqüències d’aquesta crisi encara es notaran.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT