PUBLICITAT

Última oportunitat per evitar l’escalfament del planeta

Els països de tot el món tenen una última oportunitat per evitar la catàstrofe climàtica en la Cimera del Clima de Glasgow (COP26) que es va iniciar ahir. I és l’última oportunitat perquè en les cites similars que es van celebrar anteriorment els Estats participants no es van prendre decisions suficientment ambicioses per fer front al canvi climàtic i evitar l’escalfament del planeta. Entre els objectius que s’intentarà assolir fins al pròxim 12 de novembre hi ha tres: evitar que l’increment de les temperatures superi els1,5 graus de mitjana, idear polítiques més contundents i dibuixar el full de ruta per al final dels combustibles fòssils. Els informes científics elaborats pels experts són clars: encara no s’ha fet prou per allunyar del futur a curt termini un escalfament global del planeta que tindria conseqüències nefastes per a la humanitat i, en general, per a totes les formes de vida existents. La cimera neix coixa, ja que dos dels països més importants del món, com són la Xina i Rússia, que destaquen entre els grans contaminants del globus, no han garantit la seva assistència i, per tant, no són partidaris d’establir un calendari estricte per reduir les emissions contaminants.

En aquest context, és també rellevant que petits països com Andorra facin un esforç per treballar d’acord amb les accions marcades mundialment en aquesta matèria. Així, des de la secretaria d’Estat d’Agricultura i Sostenibilitat es destaca el treball fet amb relació a les demandes de les Nacions Unides, ressaltant que la lluita contra el canvi climàtic és un dels punts rellevant de les polítiques del país. La llei d’impuls de la transició energètica i del canvi climàtic, l’estratègia nacional de mobilitat, la llei d’economia circular (que s’ha d’aprovar) o la llei de preservació de l’entorn natural són regulacions que van en aquesta línia. La cimera de Glasgow serà, així doncs, un bon marc per presentar la feina feta fins ara, que haurà de continuar en els anys vinents.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT