PUBLICITAT

Poca informació sobre com serà la temporada d’hivern

El començament de la nova temporada d’hivern està cada vegada més a prop, però de moment poca cosa ha transcendit dels protocols que s’utilitzaran per evitar l’expansió del coronavirus. La determinació dels protocols concrets sobre aquesta matèria s’estan treballant amb Ski Andorra, que acull el conjunt d’estacions d’esquí del país. El ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, va comparèixer ahir davant de la Comissió Legislativa de Sanitat, però no va aclarir gaire quines seran les mesures que s’aplicaran. Això sí, es va mostrar confiat que les restriccions siguin les mínimes, sobretot pel que respecta als espais oberts, al mateix temps que va afirmar que «podrem esquiar com abans». La poca concreció de Benazet va contrastar amb les explicacions més detallades del president d’Ski Andorra, el cònsol canillenc Francesc Camp, que ahir mateix manifestava a Andoradifusió que la mascareta no serà necessària en els remuntadors però sí als telecabines. A més, els treballadors de les estacions d’esquí hauran d’acreditar la pauta completa de la vacunació o s’hauran de fer tests de manera regular per prevenir el risc de contagis. Pel que fa als interiors, s’ha d’acabar de decidir si serà obligatòria la mascareta i el passaport Covid, i també quin serà l’aforament màxim que s’exigirà. El cert és que encara falten algunes setmanes per a l’obertura de les estacions d’esquí i, per tant, és lògic que siguin moltes les incògnites obertes sobre com hauran de funcionar els camps de neu. Sí que crida l’atenció, però, la poca informació que ahir va facilitar el ministre als consellers generals durant la reunió de la comissió legislativa, sobretot tenint en compte que el president d’Ski Andorra no va tenir inconvenient en fer declaracions al respecte a un mitjà de comunicació. Tot plegat posa de manifest, si més no, la devaluació de la importància de les compareixences davant de les comissions legislatives, segurament perquè són públiques.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT