PUBLICITAT

Crida a una unitat que mai acaba d’arribar

La crida a la unitat i la solidaritat va marcar de nou el discurs institucional pronunciat per la síndica general, Roser Suñé, amb motiu del Dia de Meritxell. La tradició mana, i els diferents grups parlamentaris van recollir el guant per treballar plegats i fer front als principals reptes del país. Aquesta unitat no vol dir, segons Suñé, unitat de pensament, sinó que cadascú ha de defensar les seves opinions, si bé va recordar la «col·laboració» que hi ha hagut en els temes relacionats amb la Covid-19. La voluntat d’entesa s’hauria de plasmar pel que fa a l’aprovació de dues lleis importants com són  la d’economia circular i la d’economia digital, segons fa dir. El cert, però, és que aquesta entesa no s’hauria de quedar només aquí, si el que realment es pretén és la participació del conjunt de les forces polítiques a l’hora de solucionar els principals problemes del país, que segurament a alguns els semblaran molts i a d’altres molt pocs. I és que, un cop controlada la pandèmia del coronavirus, la principal urgència durant mesos, seria hora d’abordar, per exemple, tot allò relacionat amb el rellançament de l’economia, amb molts sectors que encara continuen patint les dures restriccions aplicades. Aquesta és una de les qüestions que més preocupen a tots els països europeus, però curiosament a Andorra se n’ha parlat ben poc fins ara. Quin millor àmbit es podria trobar per treballar tots plegats que la sortida de la crisi econòmica? D’altra banda, caldria treballar també en altres temes que preocupen a la ciutadania, entre els quals, sens dubte, destaca el de l’habitatge, ja que moltes famílies continuen patint els elevats preus dels pisos de lloguer. L’escenari ideal, així doncs, seria que encara que només fos per una vegada a la recent història, aquesta voluntat de consens que tant es preconitza el Dia de Meritxell es materialitzés. Ja se sap, però, que crides com la de la síndica en aquesta data tan assenyalada s’acaben oblidant just l’endemà.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT