PUBLICITAT

Un nou Codi de circulació més adaptat a la realitat

L’actualització i modernització del Codi de circulació de l’any 1999  ha costat més del previst. D’aquesta manera, han estat diversos els titulars del ministeri encarregat d’aquesta matèria que hi han treballat els últims anys sense que es veiessin gaire els resultats. Si bé es cert que es tractava d’una feina bastant feixuga, això no justifica la tardança que s’ha arrossegat en l’elaboració de la nova normativa. Ara, finalment la nova regulació és una realitat, després de la publicació dels corresponents reglaments. La reforma del Codi de circulació era una tasca urgent perquè havia quedat obsolet en molts aspectes, per exemple, pel que fa a la quantia de les sancions per la comissió d’infraccions. Així, a partir d’aquest moment ja no sortirà pràcticament gratis, per exemple, parlar amb el mòbil mentre s’està conduint, una pràctica molt arrelada al país. També s’endureixen les multes per l’excés de velocitat i per conducció sota els efectes de l’alcohol o drogues i es regulen per fi els patins i monopatins sense motor, que no podran circular per la via pública excepte en les zones on estiguin autoritzats. Pel que fa als patinets elèctrics, no podran anar per les voreres i quan siguin d’una determinada potència hauran de disposar d’una assegurança de responsabilitat civil. Una altra novetat que va ser anunciada hir és que, a través d’un reglament encara pendent, Andorra homologarà la ITV a la normativa europea, el que implicarà, entre altres coses, que els turismes hauran de passar la revisió cada quatre anys i no cada cinc com passa ara. Tots aquests aspectes del nou Codi, excepte aquest últim, ja són vigents però segurament l’adaptació de la població als mateixos no serà fàcil perquè bona part de la ciutadania encara els desconeix. Per tant, farà falta molta pedagogia inicialment, però s’hauran d’aplicar com més aviat millor perquè  sens dubte suposen millores amb relació a la situació actual.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT