PUBLICITAT

Millores pendents per tenir un transport públic de qualitat

Els passos per dotar el país d’un sistema de transport públic de qualitat han estat molt minsos en els últims anys i ha estat aquesta una qüestió a la qual mai s’ha destinat massa atenció per part dels polítics de torn. El resultat és que les persones que continuen utilitzant aquest transport són bàsicament treballadors que no poden accedir a la compra d’un vehicle propi, mentre que la resta ha preferit sempre moure’s amb vehicle propi. L’actual  govern sembla, però, decidit a incidir d’una vegada per totes en aquest àmbit i fer l’intent perquè hi hagi un transport públic eficient i el màxim d’assequible. Així, està previst un abonament mensual al preu de 30 euros i amb viatges il·limitats a partir de l’1 de setembre, una rebaixa que es finançarà amb l’aplicació de la taxa verda a partir de l’any 2022.  L’aposta és important perquè, de moment, es pretén arribar de nou a la xifra de 400.000 usuaris, després que aquesta quantitat es reduís a la meitat durant els últims mesos com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. «Estem convençuts que reduint les tarifes serem capaços d’aportar més usuaris al transport públic i créixer encara més», manifestava ahir el ministre d’Economia, Jordi Gallardo, després de la reunió de la Comissió de seguiment de les línies de transport nacional regular de viatgers.  Dona la impressió, així doncs, que si es continua treballant en aquesta línia potser finalment hi haurà a Andorra un sistema de transport públic que respongui realment no només a les necessitats dels residents, sinó també dels estrangers, que haurien d’utilitzar aquest servei per desplaçar-se pel país. Per assolir aquest objectiu, a més del preu, serà també important, per exemple, que per fi hi hagi una xarxa de parades dignes i que es presti més atenció a la informació  als usuaris. Només així serà possible reduir les interminables cues que es formen diàriament i que s’agreugen en determinades dates.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT