PUBLICITAT

L’aposta pel turisme de qualitat, una necessitat

Potenciar el turisme de qualitat, en detriment del turisme de masses, és una d’aquelles qüestions a la qual s’hi refereixen sempre tots els nous ministres de Turisme. I és que vinguin menys visitants, però que els que ho facin es gastin més sembla el camí mes adequat per assegurar el futur turístic del país, com per altra banda, ja recomanaven molts experts des de fa anys. El difícil, però, és treballar perquè això sigui una realitat perquè el cert és que són ja molts els polítics demòcrates que al llarg de les últimes legislatures han expressat aquest desig sense que, malauradament, quan ha acabat el seu mandat, s’hagi vist cap assoliment en aquest sentit. No s’ha avançat suficientment per exemple, per fer la necessària reconversió del comerç, que ja no pot basar únicament el seu atractiu en els preus, ni hi ha hagut un gran esforç en formació per oferir als nostres visitants uns serveis que cada vegada siguin millors, aspectes fonamentals que si es vol acollir un turisme de més qualitat. Tampoc tenim un aeroport en què siguin habituals els vols comercials i, pel que fa a l’heliport, ni tan sols disposem d’un emplaçament definitiu.

O sigui, que per aconseguir que Andorra sigui una destinació ideal per a un turisme de qualitat, el més calent es a l’aigüera, quan el que es requereix és que hi hagi un esforç conjunt dels sectors públic i privat per treballar en aquesta direcció. De moment, el cert és que hem de donar un cert marge de temps al nou titular de la cartera, Jordi Torres, que ha arribat des d’Ordenament Territorial i afegeix a la seva nova responsabilitat també les Telecomunicacions. Per a Torres, ara, amb tot el que ha suposat la pandèmia del coronavirus, que ha fet que els turistes es decantin per llocs menys massificats, és el moment adequat per fer aquest canvi de model. Ara es veurà, doncs, si finalment aquesta és una prioritat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT