PUBLICITAT

Els nous abonaments del bus entren en vigor l’1 de setembre

El pròxim 1 de setembre entra en vigor la nova tarifa de 30 euros mensuals per al transport públic. Un canvi que els usuaris habituals del bus acceptaran de bon grat, ja que els suposarà un estalvi de 40 euros en el cas de la zona 1 (la més barata), i de més de 130 euros en la zona 4 (la més cara). L’estalvi econòmic és evident i, sens dubte, es tracta d’una molt bona iniciativa impulsada des del Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat per tal de fomentar el transport públic i intentar pal·liar així els efectes negatius que provoca l’ús i abús dels vehicles particulars. A més, segons la ministra Sílvia Calvó, demostra un «pas decidit» del Govern cap a la transició energètica, «que ara agafa més sentit que mai», després que el passat 9 d’agost es publiqués el darrer informe de les Nacions Unides que alertava dels efectes irreversibles relacionats amb el canvi climàtic provocats per l’activitat humana com són les onades de calor, els incendis i les inundacions. Així, aquesta és una aposta del Govern en la direcció correcta, tot i que no haurà de ser l’única. Amb un preu indiscutiblement assequible, ara cal que es millorin altres aspectes com la freqüència de pas dels busos i el nombre de parades, que acostumen a ser les principals reivindicacions per part dels usuaris. A més, tenint en compte que Andorra és un país de serveis i, per tant, molts dels seus ciutadans es dediquen a aquest sector, també caldria revisar els horaris i allargar una mica més l’últim torn (que actualment és entre les 21.00 i les 21.45 hores depenent de la línia) per tal que aquelles persones que surten de treballar més tard pogessin agafar-lo. 

El Govern, doncs, ha d’aconseguir que cap ciutadà tingui una excusa per fer no servir el bus i, entre tots, aconseguim cuidar tant el nostre país com el planeta, ja que com recorden els experts, malgrat les previsions descoratjadores, «encara hi som a temps». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT