PUBLICITAT

La falta d’ofertes frena el telefèric al pic de Carroi

El projecte per construir un telefèric que arribi al pic de Carroi, per posteriorment unir-lo amb Pal, va rebre ahir un fort cop en haver-se de declarat desert després que no rebés cap oferta. Ho va anunciar la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, acompanyada de la cònsol major de la Massana, Olga Molné. Marsol va expressar la seva decepció pel fet que després d’haver treballat durant diversos anys perquè aquesta iniciativa es pugui convertir en una realitat, ara ningú hagi volgut concórrer per procedir a la seva materitalització. Més enllà d’això, les explicacions de totes dues mandatàries no van ser gaire aclaridores de quins han estat els motius que han pogut originar aquesta situació, insistint, això sí, que ara s’obre un període de temps de reflexió per prendre una decisió sobre el futur del projecte. Sí que va  indicar, però, Marsol que mitja hora abans que acabés el termini per a la presentació de les ofertes, Doppelmayr, que sempre havia estat una empresa interessada en la construcció del giny, va fer arribar una carta al comú en què deia que el plec de bases era «impossible» de complir i amenaçava amb «accions legals contra qualsevol empresa que s’hi presentés. La incògnita a partir d’ara és què decidiran les dues cònsols en les properes setmanes. Cal recordar que, pel que fa a Marsol, es tracta d’un dels projectes estrella, si no el que més, de  l’actual legislatura i sempre l’ha defensat a capa i espasa de qualsevol tipus de crítica per convertir Andorra la Vella en peu de pistes. Pel que respecta a la cònsol massanenca, també s’ha mostrat sempre ferma partidària de la construcció del telefèric, però la seva realitzacio s’ha deixat sempre en mans del que decideixin els ciutadans en un referèndum. En tot cas, els habitants d’una i altra parròquia es mereixen disposar de la màxima informació al respecte, motiu pel qual haurien de donar explicacions com més aviat millor de tot el que està succeint al voltant d’aquest projecte.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT