PUBLICITAT

Més rapidesa en els tràmits per crear una empresa

La reducció del temps per a la posada en marxa d’una empresa és una antiga reivindicació del sector empresarial. Tot i així, els avenços que s’han  assolit en els últims anys han estat més aviat minsos per no dir imperceptibles. I és que des de l’àmbit polític no s’ha fet gaire cas a les reiterades queixes que hi ha hagut sobre aquest tema. Ahir, el titular d’Economia, Jordi Gallardo, va comparèixer amb dades a la mà davant de la comissió legislativa d’Economia, una cosa que és d’agrair, ja que la majoria de les vegades es polemitza sobre la qüestió sense  que se sàpiga ben bé quina és la realitat. Segons va explicar Gallardo, el seu ministeri ha aconseguit durant el 2020 reduir a la meitat el temps que es necessita per obrir una empresa, que han passat de 240 a 122. I no només això, sinó que en el primer trimestre d’enguany aquest termini hauria continuat reduint-se fins a 98, tot i que encara no s’ha introduït cap procés de digitalització dels tràmits. 
De ser certes totes aquestes xifres, s’hauria d’admetre que els avenços en tan poc temps estan sent espectaculars i el ministre mereixeria sense cap tipus de dubte una felicitació, malgrat que segurament molts voldrien que la posada en funcionament d’una nova empresa sigui encara menys farragosa i llarga. Per la seva banda, els que van precedir en el càrrec a l’actual titular de la cartera d’Economia mereixerien també sense dubte una dura reprimenda per no haver fet res, o ben poca cosa, en els seus mandats per reduir els terminis en aquest àmbit. A més, des d’aquest mateix dilluns la reserva de la denominació d’origen i la tramitació d’inversió estrangera seran digitals, el que permetrà que els processos siguin més àgils i, per tant, hi haurà una nova millora. Així doncs, Gallardo estaria sent capaç de fer el que mai s’havia aconseguit abans, ja sigui per falta de voluntat política o perquè no es veia possible. Caldrà veure, però, el que opinen els agents econòmics al respecte.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT