PUBLICITAT

El Govern opta per construir l’heliport a la Caubella

El llarg silenci dels últims mesos sobre l’heliport nacional es va trencar fa tan sols uns dies quan el ministre d’Economia, Jordi Gallardo, va anunciar que aviat hi hauria novetats.  Així, ahir, acompanyat de la cònsol major de la Massana, Olga Molné, va desvetllar que la ubicació elegida per a la construcció de la infraestructura, després que s’hagin estudiat diversos emplaçaments, és la Caubella. Per a l’Executiu, la disponibilitat d’espais, juntament amb la distància als nuclis urbans –en ple centre del país– i la proximitat a  l’estació d’equí de Vallnord-Pal Arinsal fan que aquest espai sigui l’adequat per a una construcció com aquesta. A més, es tracta d’un terreny per al qual no s’ha detectat cap impediment des del punt de vista tècnic. 
Aquest és segurament un dels pocs projectes que el conjunt de les forces polítiques veuen com una necessitat per a desenclavar el país.  La seva materialització és una llarga aspiració que els demòcrates porten anys sense poder culminar, després que els diferents intents per trobar una ubicació adequada han estat descartats a causa del rebuig aixecat entre els veïns. Només cal recordar que en un principi l’espai adequat es va trobar al Roc del Patapou, posteriorment a la Comella i després a les Tresoles d’Encamp, això sense parlar d’altres projectes molt més antics. Aquesta vegada, però, semblaria ser que no hi pot haver entrebancs originats per l’oposició de la població, tenint en compte l’indret elegit, i que el propi Comú de la Massana ha donat suport a l’opció escollida, en considerar que la ubicació proposada pot complementar l’oferta actual de l’estació.  D’aquesta manera, si no sorgeixen a la llum pública impediments sobre els quals no s’hagi informat, l’adjudicació de l’heliport nacional podria tenir lloc en el primer trimestre de l’any vinent i s’executaria en un any, amb un pressupost de quatre milions d’euros aportats per l’empresa concessionària.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT