PUBLICITAT

Dubtes sobre el centre de Grifols a Ordino

La il·lusió inicial que va aixecar la possible arribada de Grifols al país ha tardat molt poc en desinflar-se. Això ha estat així segurament perquè, una vegada més, des de les institucions s’ha optat per no facilitar gaire informació.  Tant és així que el Govern i el Comú d’Ordino van haver de convocar una reunió de poble per intentar esvair els dubtes que han sorgit sobre la iniciativa. La trobada va servir perquè la multinacional farmacèutica, amb centres en diversos països, deixés clar que la seguretat del laboratori serà una prioritat i que no s’hi farà res diferent al que es fa en altres països. Aquest és sens dubte un dels principals aspectes a tenir en compte l’hora donar llum verda o no a la inversió: que no es realitzin activitats que puguin posar en risc la població, cosa que sembla garantida, segons els seus directius. Per a alguns, un punt també important és l’aportació de 200.000 euros anuals durant 25 anys a la qual s’ha compromès el Govern, que es pot veure com exagerada, sobretot quan encara no acaba d’estar clar del tot per què l’entitat ha decidit obrir aquí un centre de recerca. És veritat que Andorra necessita projectes d’envergadura com aquest, després que l’obertura a la inversió estrangera hagi donat menys resultats dels previstos inicialment. Tot i així, és evident també que cal ser molt escrupolós a l’hora de seleccionar qui pot o no venir a Andorra, per tal d’evitar que es puguin autoritzar activitats que al final vagin en contra del país. A més ha d’haver una garantia que la inversió de diners públics repercutirà en uns certs beneficis per a la parròquia i el país. En el cas de Grifols està clar que es tracta d’una multinacional de reconegut prestigi  que pot aportar valor afegit a Ordino i al conjunt del país, i ajudar perquè  vinguin altres empreses importants del mateix sector. El que reclama la ciutadania, però, és que hi hagi més transparència, ja que ocultar detalls només contribueix a aixecar recels sobre el projecte.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT