PUBLICITAT

Més excés de velocitat malgrat la pandèmia

L’informe Imaca 2020 posa en relleu com una de les seves principals conclusions l’increment de les sancions de velocitat, malgrat tractar-se d’un any en què, com a conseqüència de la pandèmia, es va reduir el trànsit considerablement durant molts dies. En particular, van augmentar de manera important, un 75%, els excessos de velocitat comesos per  motocicletes. El nombre de sancions durant l’any passat es va reduir més d’un 9%, un percentatge considerat poc significatiu pel propi Automòbil Club d’Andorra (ACA), tenint en compte el període  de confinament i la dràstica reducció dels visitants que va comportar. En aquesta mateixa línia els accidents per alcohol i drogues van davallar de 91 a 71, mentre que els atropellaments van ser 44, només quatre menys que el 2019.  La franja d’edat amb més conductors implicats en accidents durant l’any passat va ser la que va dels 30 als 49 anys, que va arribar a  un total de 259 afectats. 
Les xifres corroboren, una vegada més, el que costa avançar perquè les carreteres del país siguin més segures i que, d’aquesta manera, es vagi reduint progressivament el nombre d’accidents. L’excés de velocitat amb què circulen alguns vehicles, motocicletes i automòbils sobretot, s’ha convertit en un problema endèmic com tothom pot observar passejant pels carrers.  La majoria dels conductors compleix i rarament van més enllà de la velocitat permesa, però malauradament les excepcions són encara més freqüents del que seria desitjable. En aquest sentit, tothom coincidirà que és relativament freqüent trobar-se amb un vehicle incomplint la normativa, moltes vegades en ple nucli urbà.  Com s’ha pogut comprovar, els radars han suposat sens dubte una millora en aquells punts on es registraven més excessos de velocitat, però sembla que també cal incidir en la via sancionadora, amb multes més dures, si es vol obtenir més resultats positius.
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT