PUBLICITAT

Indispensable bon tracte al turista

L'opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Platma, la plataforma digital dels membres de l'Organització Mundial del Turisme (OMT), serà presentada oficialment el 20 de gener en el seminari Tecnologies innovadores aplicades al sector turístic en el marc de la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur), com a resultat de l'aposta de l'OMT per l'ús de tecnologies que fomentin l'intercanvi d'informació entre els sectors públic i privat del turisme mundial.

L'OMT la configuren 154 països, set territoris, i més de 400 membres afiliats que representen al sector privat, a institucions d'ensenyament, associacions de turisme i a autoritats turístiques locals.

D'altra banda, l'any passat es va tancar amb prop de 930 milions d'arribades de turistes internacionals, gairebé un 6% més que l'exercici anterior, segons les últimes previsions de l'OMT. I encara que la recuperació dels ingressos avança a un ritme més lent a nivell global, en països com Egipte, Cal recordar que, com a conseqüència de la recessió mundial, en el 2009 les arribades de turistes internacionals van caure un 4%, fins a aconseguir els 880 milions de viatges.

Però al llarg del 2010 s'ha anat observant una millora progressiva, més en algunes regions del món que en unes altres. A partir de la tendència actual, es calcula que les arribades de turistes internacionals s'incrementaran en una forquilla d'entre el 5% i el 6% per al conjunt de l'any 2010, superant així el total del 2009 en 50 milions, i millorant fins i tot el rècord de 2008, abans de la crisi, en 10 milions, segons l'OMT.

Aquests símptomes positius encara no han arribat a Andorra, on tot i això les xifres d'aquest primer mes de temporada d'esquí poden convidar a l'optimisme o, almenys pensar quer no serà pitjor que l'any passat. Com es pot apreciar per la tendència de l'OMT, calen estratègies globals amb tots els agents implicats. Que la indústria del turisme detecti una recuperació quan la crisi econòmica encara és molt present és una dada a ressaltar. Andorra és un destí diferent, amb molt visitant de proximitat, però no cal recórrer a l'estadística, sinó que al carrer mateix es pot comprovar el gran volum de turisme rus que aquests dies gaudeix de l'esquí i de la compra.

Això demostra la importància de les campanyes de promoció a l'exterior. S'ha de ser present als mercats emissors per captar l'atenció dels turistes. I ull! Com diu el ministre Benet, tot aquest esforç pot ser nul sinó hi ha una satisfacció final, que en definitiva és una de les millors promocions. El ministre parla de campanyes internes, fins ara oblidades, que han de permetre que Andorra s'erigeixi en un país d'acollida, amable i on els turista s'hi trobi bé. Només poder aconseguir un pessic d'aquesta previsió de l'OMT ja seria una gran notícia, i per això cal una actuació global, en la qual hi tenen un gran protagonisme els empresaris i els treballadors, però també els ciutadans.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT