PUBLICITAT

L’hora de prendre mesures per fer front als reptes del país

Les xifres facilitades ahir pel Departament d’Estadística posen en relleu la greu afectació que està tenint la pandèmia del coronavirus sobre l’economia. Es calcula que el sector de l’hoteleria, el sector més castigat, ha perdut un 42% d’assalariats entre el febrer de l’any passat i el d’enguany, mentre que els de les activitats socials i serveis personals es va reduir un 29% i els del comerç al detall un 17%. La negativa evolució econòmica en l’últim any es posa també de manifest si ens fixem en el salari, que va disminuir gairebé un 12% i es va situar en 2.119 euros. La mitjana d’assalariats durant els últims mesos també ha anat a la baixa durant els últims mesos, en concret un 4,4%, amb una xifra que ronda les 38.000 persones. Aquests són, sens dubte, d’indicadors molt preocupants davant dels quals s’imposa necessàriament l’aprovació de mesures que ajudin a les empreses a sortir del pou en què malauradament han caigut com a conseqüència de la crisi sanitària.  

Per aquesta raó pot ser de molta utilitat a iniciativa que el Consell General, el Govern i els comuns volen posar en marxa sota el títol Andorra: reptes de futur. Espais de reflexió i de debat per fer un diagnòstic de la situació i elaborar propostes que serveixin per afrontar els reptes que Andorra té davant en aquests moments. Es comptarà amb persones de reconeguda experiència en els seus respectius àmbits, cosa que és positiva, però també serà necessari que tothom que hi estigui interessat, pugui dir la seva perquè totes les aportacions s’han de tenir en compte quan es tracta de decidir el futur del país. L’objectiu de la diversificació i transformació de l’economia, per exemple, que segurament serà un dels àmbits de reflexió més importants que es preveuen, ja no pot esperar més i, en aquest sentit, la pandèmia s’hauria de veure com una oportunitat per tal que, d’una vegada per totes, es prenguin decisions de calat que permetin avançar en aquesta línia.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT