PUBLICITAT

Sense novetats sobre el projecte del cens caní per ADN

El projecte del cens caní mitjançant l’anàlisi de l’ADN continua encallat. Almenys això és el que es dedueix de la reunió de cònsols que va tenir lloc ahir a Canillo. Els comuns continuen amb la intenció de portar a terme la iniciativa, però segons van recordar ahir a través del seu portaveu estan a l’espera de tenir una resposta dels veterinaris. Tot i així, des de les corporacions comunals pensen que hi ha una posició majoritària d’aquests professionals per tirar endavant el projecte. El cert, però, és que els veterinaris van mostrar ben clarament, a través d’un comunicat que van fer públic, la seva negativa a col·laborar en aquest projecte, i aquesta és l’única opinió que de moment han fet pública. Des d’aleshores, comuns i veterinaris han mantingut almenys una reunió – se suposa que per apropar posicions al respecte– sobre el transcurs de la qual ni uns ni altres han volgut fer cap pronunciament, el que en principi vol significar que cadascú manté intacte el seu posicionament.  El resultat d’aquesta falta d’explicacions, tant per part d’uns com dels altres, és que la ciutadania recela cada vegada més d’aquest projecte, que ja s’ha posat en funcionament en alguns llocs i, per tant, hauria de tenir garantida la viabilitat des d’un punt de vista tècnic. El parer dels cònsols, això sí que es va dir ahir, és que a banda dels aspectes científics, que ja estarien resolts, hi hauria consideracions polítiques darrera del posicionament contrari dels veterinaris, una cosa que, de ser certa, sens dubte s’hauria de qualificar de molt greu. El resultat de tot plegat és que s’està creant una gran confusió al voltant d’una iniciativa que es donava per bona per acabar de manera definitiva amb les conductes incíviques d’alguns propietaris de gossos.  No estaria malament que uns i altres s’esforcessin una mica més per donar a conèixer les seves respectives postures, que és l’unic que pot ajudar a la ciutadania a entendre la situació actual sobre el tema.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT