PUBLICITAT

Balanç relativament bo de la Setmana Santa

El balanç de la Setmana Santa es pot qualificar sens dubte de bo, tenint en compte que feia tan sols uns dies donava la impressió que l’arribada de turistes podia ser gairebé nul·la. Tot i que no es pot fer una comparació amb les mateixes festes  d’altres anys, els gairebé 50.000 vehicles que van entrar al país entre dijous i dilluns per les dues fronteres, segons Mobilitat, és una  xifra important que demostra l’atractiu turístic d’Andorra fins i tot en temps de pandèmia. L’ocupació, que tan sols se situava al voltant del 10% segons les previsions, ha estat gairebé quatre vegades superior, segons les dades facilitades per la Unió Hotelera, mentre que per als associats d’Autèntics Hotels d’Andorra ha estat al voltant del 80%. Per la seva banda, els allotjaments turístics sobrepassaven el 55% d’ocupació, sobretot en establiments situats a Canillo, i els comerciants manifestaven també que aquests dies havien estat un «respir». No es tracta de xifres per llençar coets, però sí que posen de relleu l’adaptabilitat del país en unes condicions molt difícils i també com de ràpida pot ser la recuperació econòmica en el moment en què es doni per controlada la pandèmia. S’ha de recordar, però, que aquest balanç relativament positiu no hauria estat possible sense que  des del govern espanyol s’hagués aclarit que és possible la mobilitat entre tots dos països sense cap tipus de restricció més enllà de les que existeixen localment a causa de la crisi sanitària. Comes veu, la fragilitat del país, en dependre de les decisions dels dos Estats veïns, és molt gran, motiu pel qual és important que el Govern faci els màxims esforços perquè, en la mesura del que sigui possible, es tinguin en compte els interessos d’Andorra. En aquest sentit, al grup de treball del Govern i la Generalitat es va parlar ahir que la mobilitat es manté, el que s’ha compatibilitzar també, però, amb la precaució de la població perquè malauradament les dades sanitàries encara no són suficientment bones.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT