PUBLICITAT

El SIAD es planteja oferir més ajudes i ser més eficient

El passat mes de març es posava en marxa el Servei Integral d’Atenció a la Dona (SIAD) amb la voluntat d’oferir informació i consell en temes de salut sexual i reproductiva i, molt especialment, amb la interrupció voluntària de l’embaràs. Des d’aleshores el SIAD ha atès 14 dones, una xifra prou significativa en un país on avortar no és legal i sembla que els temes sexuals són encara un tabú. Ara bé, per a les treballadores, el servei es queda curt i plantegen la possibilitat d’oferir pastilles de l’endemà o tests d’embaràs per respondre a les necessitats de manera més ràpida i dotar el servei de «valor afegit». I és que malgrat la seva tasca encomiable es creu que no és prou conegut per la ciutadania i, concretament, per a les noies i dones a les quals es dirigeix. En aquest sentit, cal destacar que el 50% de les dones que sí que tenen constància i van decidir acudir van ser menors de 25 anys i la gran majoria va assegurar que el mètode emprat havia fallat i que no es plantejava una gestació. 

La responsable i llevadora del SIAD Cristina Pérez manifestava que «espero que amb el temps es converteixi en aquell lloc on vas a demanar qualsevol cosa relacionada amb la sexualitat», ja que malgrat que el servei es centra en l’avortament també es poden resoldre tot tipus de dubtes, com els tipus d’anticonceptius existents i el millor per a cada noia segons la seva situació i el tipus de relació.

Un altre problema greu que mai hauria de suposar un impediment és la renda. Segons Pérez, dues persones van haver de ser derivades a Afers Socials perquè els preocupava no poder assumir el cost d’un avortament i la consegüent despesa a Espanya o França. Per aquest motiu, i davant la crisi econòmica derivada de la Covid-19, el SIAD no descarta que en els pròxims mesos incrementin el nombre de pacients que, per una banda, no poden fer front a un fill i, per l’altra, tampoc es poden permetre una interrupció voluntària de l’embaràs.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT