PUBLICITAT

El perill de ser massa optimista enfront del coronavirus

El ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, ho va tornar a reiterar ahir durant la roda de premsa per donar compte de la situació epidemiològica pel coronavirus: «Els petits errors provoquen petits brots que es poden convertir en grans brots i que es descontroli». D’aquesta manera, el ministre advertia sobre la necessitat de continuar complint en les properes setmanes les mesures de seguretat decretades, ja que en cas contrari seria molt possible que el virus es descontrolés de nou. I és que les últimes notícies sobre la bona marxa de les vacunes està fent que s’oblidi en certa manera que encara la situació per la pandèmia mundial és molt greu en molts països, inclòs el nostre. En aquest sentit, les mesures per alleugerir les restriccions en bars i restaurants poden contribuir també a provocar també un desmesurat optimisme, quan de l’únic que es tracta ara és de facilitar que, poc a poc, alguns dels sectors econòmics mes perjudicats pel virus es puguin anar  recuperant, tot i que les xifres sanitàries encara han de millorar molt. Aquest sentiment que potser el pitjor ja ha passat, pot originar que es baixi excessivament la guàrdia contra pandèmia i que, com a conseqüència, el virus es comenci a expandir de nou en el que seria la tercera onada. El que hem de tenir clar és que les dades d’incidència del virus encara no són per llençar coets, La prova és que la taxa de reproducció porta molts dies al voltant del 0,9 però amb una forta resistència a la disminució i que els contagis diaris no acostumen a baixar de la cinquantena. Si una cosa ens ha ensenyat aquest virus és que en qualsevol moment hi pot haver de nou un rebrot,  amb la qual cosa tot l’esforç  fet fins ara per la ciutadania no hauria servit de res. Per això hem de demanar prudència a les nostres autoritats amb relació als passos que s’han de donar en els propers dies i disciplina a la ciutadania per continuar seguint en tot moment les recomanacions sanitàries.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT