PUBLICITAT

Millores per al transport públic gràcies a la taxa de carboni

El Govern va plantejar ahir la creació d’un nou abonament mensual del transport públic que permetrà els usuaris desplaçar-se per tot el territori nacional amb viatges il·limitats a un preu de 30 euros. A més, es preveu també l’eliminació de la la zona 4, la del Pas de la Casa, que passarà a ser considerada 3, mentre que les poblacions d’Arinsal i la Cortinada passen de zona 2 a 1, el que suposarà també una rebaixa de les tarifes. D’altra banda, l’anomenat Bus Lliure per als joves es reformularà en una nova tarifa per al jovent amb viatges il·limitats arreu del país per un preu anual de 180 euros. Totes aquestes millores seran possible gràcies a la propera implantació de la taxa del carboni, que siginficarà un augment del preu del litre d’hidrocarburs de locomoció d’uns 3 o 4 cèntims per litre, i la recaptació de la qual es vol dedicar íntegrament al fons verd i que repercutixi en beneficis per a la ciutadania. En aquest sentit, els primers ingressos que obtingui el Govern per aquesta via anirien destinats al transport públic, el que hauria de suposar, segons els càlculs que s’han fet, un increment de com a mínim el 7% del nombre d’usuaris.
Els canvis que poden provocar les noves tarifes en el transport públic són importants, ja que sense dubte animaran segurament moltes persones a deixar el cotxe privat a casa per anar a treballar o fer activitats a altres parròquies. D’aquesta manera, sembla que d’una vegada per totes els demòcrates –ara com a part d’un tripartit– es prenen seriosament la necessitat de donar un impuls a aquest tipus de transport. Ara bé, s’ha de tenir en compte que el preu del bitllet o de l’abonament no és més que un dels aspectes que tenen en compte les persones a l’hora decantar-se o no per la utilització del bus públic.   I  és que caldrà també, per exemple, que hi hagi, per exemple, una flota de vehicles moderna i unes freqüències suficientment reforçades.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT