PUBLICITAT

A l’espera dels protocols per a la temporada d’hivern

La campanya d’hivern està cada vegada més a prop i encara no estan massa clars el protocols sanitaris que s’aplicaran. Una nova reunió, la segona, a la seu de la Confederació Empresarial Andorrana (telemàtica i presencal), entre els membres del sector i els responsables del Govern va tenir lloc ahir a la tarda, però a la sortida de la trobada tot semblava igual que abans que comencés. Almenys això és el que es podia deduir de les explicacions que hi va haver per part dels titulars dels ministeri de Saut i Turisme, que, això sí, asseguraven que en un termini de quinze dies els esmentats protocols estaran definits. La intenció de l’Executiu, de moment,  és fer cribratges cada cert temps al personal que doni un servei públic o privat als turistes que ens visitin durant l’hivern, una cosa que sens dubte és encertada perquè la població del país ha d’estar el màxim de resguardada de la pandèmia. D’aquesta manera, garantint que els visitants estaran protegits del virus,  es podrà donar una bona imatge del país a l’exterior, cosa fonamental en aquests moments de gran incertesa.
El que no se sap, però, és si es cribarà els turistes en funció dels dies de pernoctació al país, una possibilitat que veurien amb bons ulls alguns dels interlocutors del sector turístic, com per exemple les estacions d’esquí, tot i que la mesura aixeca també molts dubtes en altres. I és que el que volen els defensors d’aquesta proposta és que es faci un test ràpid de saliva a les recepcions dels hotels a totes les persones que pernoctin. El que està clar és que ha de ser el Govern, i en especial el Ministeri de Salut, el que ha de liderar aquest procés per definir els protocols perquè el que està en joc és la salut de la població i també dels visitants. Només si les coses es fan bé en l’àmbit sanitari estarà garantit que molts visitants confiïn de nou en Andorra durant aquesta temporada d’hivern amb la situació d’excepcionalitat que es viu actualment.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT