PUBLICITAT

El telefèric del Pic de Carroi aixeca cada cop més oposició

Diverses associacions socials i moviments ciutadans del país van firmar dimecres passat una declaració conjunta en què donen a conèixer la seva oposició a la construcció del telefèric del Pic de Carroi. Les entitats expressen la seva preocupació davant del «creixement desmesurat» del país en l’actual context de canvi climàtic i aposten per l’elaboració d’un model de país basat en el repecte pel medi ambient i el patrimoni cultural. En aquest sentit, les associacions són clares i demanen que el telefèric no es faci i les autoritats envidenciïn així la voluntat de construir un país sostenible, «un país per a viure i no un país per a vendre». Aquesta possible obra ha originat també una campanya al portal web change.org, que ja ha recollit fins ara més de 2.000 signatures en contra del projecte. 

De tot plegat es dedueix que són moltes les persones que ja s’estan oposant obertament a la construccció d’aquest telefèric, el que no deixa de ser un fet significatiu en un país com el nostre en què costa molt que es mobilitzi la població. Al costat contrari els comuns d’Andorra la Vella i la Massana continuen defensant les bondats d’aquesta iniciativa, que qualifiquen de necessària però sense aclarir massa per a què.  L’argument que fins ara s’ha pogut sentir de totes dues responsables polítiques és que, de moment només es coneix una idea de què es vol fer  i, pert tant, ja hi haurà temps que els ciutadans es pronunciïn.  A més, les cònsols també destaquen que els comuns no hauran de posar ni un euro per materialitzar aquesta important infraestructura. Del que es tracta, però, és de decidir si un projecte d’aquestes característiques pot ser beneficiós per al conjunt del país i no només  per a uns inversors privats que hi posin diners. D’altra banda, la preservació del patrimoni natural hauria de ser un objectiu prioritari per a un país com el nostre, i no  sembla que una obra d’aquesta envergadura vagi precisament en aquesta direcció.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT