PUBLICITAT

Amazon i PayPal, dos grans reptes pel comerç nacional

Que Andorra i el seu comerç tenen unes especificitats gairebé úniques al món és evident. Que aquestes s’han d’intentar respectar i potenciar al màxim, també. Ara bé, això no ha d’impedir que el comerç andorrà s’obri a l’exterior i permeti l’arribada de grans societats, com Amazon –el principal punt de venda en línia del planeta– per tal que els seus ciutadans optin als millors serveis i oportunitats del mercat. Malgrat que segons el president de l’ACU, Lluís Ferreira, fa més de sis anys que des de les institucions s’hi està treballant, el cert és que no s’ha avançat gens. Com tampoc s’ha avançat –o, més ben dit, no s’ha volgut avançar– en la possibilitat d’efectuar cobraments a través de PayPal, una altra pràctica ben estesa arreu. En aquest cas, tal com apuntava el mateix Ferreira, per interès directe de la banca. I és que PayPal, que permet fer compres i enviar i rebre diners, està lluny del seu control, ja que no cobra comissions ni obliga a introduir les dades bancàries dels usuaris constantment, com passa amb les transferències. Una vegada més, Andorra queda fora de joc.

El petit comerç, mentrestant, continua preocupat pels nacionals i residents que fan grans compres a l’exterior per evitar pagar impostos i quan tornen al Principat tampoc paguen l’IGI. Una reivindicació que actualment prohibeix la llei però que l’Administració ha optat tradicionalment per fer la vista grossa. Fins ara. L’1 de setembre, el Govern va anunciar el reforç de control a les duanes per detectar l’entrada de vehicles amb mercaderies no declarades. Per a la presidenta de l’Eix Central, Sònia Yebra, la mesura no suposarà cap canvi substancial en el seu dia a dia si bé creu que «ens posarà a tots al mateix nivell de competència». Caldrà, doncs, veure com reacciona la població i si, efectivament, opta pel comerç intern o bé continua buscant més enllà, encara que això suposi traspassar la llei.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT