PUBLICITAT

Realisme i ambició, les claus per superar la crisi post-Covid

La ministra de Turisme, Verònica Canals, apuntava en una entrevista a l’ANA i publicada per aquest rotatiu que en aquests moments «s’ha de ser realista, però també ambiciosos i no abaixar els braços». Una frase que no podria ser més oportuna dins el context de la Covid-19. 

Canals celebra que s’hagi pogut salvar l’estiu, tenint en compte d’on veníem, i explica que des de l’inici de la pandèmia s’han presentat dues variables: d’una banda, la mobilitat i, de l’altra, els paràmetres sanitaris. Dos fets que fins ara pràcticament mai s’havien valorat, ja que la lliure circulació era inqüestionable i la situació sanitària d’un país no resultava decisiva a l’hora de viatjar-hi i visitar-lo. Tenint en compte això, és comprensible que el Govern apostés amb gairebé 2 milions d’euros pel turisme de proximitat i vengui Andorra com un país sa i segur. 

Actualment, el Ministeri de Turisme, juntament amb altres organismes com la CEA, la Cambra i les estacions d’esquí estan treballant sobre com enfocar la temporada d’hivern, conscients que el seu èxit dependrà en bona mesura de la campanya publicitària que s’impulsi des de l’Executiu. A més, existeix la possibilitat d’ampliar l’espectre del turisme amb diferents categories que més enllà de la salut, s’haurien de focalitzar en el patrimoni natural i l’aire lliure del Principat, més ben valorats que mai després del confinament. 

Canals reconeix en els temps que corren hem de ser «totalment flexibles» i «saber adaptar-se» a les hipotètiques circumstàncies que puguin aparèixer amb l’arribada del fred. És aquí justament on, tal com apunta la ministra, cal ser realista i prendre les decisions d’acord amb les seves possibilitats reals d’execució. Això no suposa en cap cas donar la temporada d’hivern ni els pròxims mesos per perduts, sinó seguir lluitant pel futur i l’economia del país amb ambició i decisió. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT