PUBLICITAT

Més personal per poder atendre les sol·licituds de TMA

La gent marxa de vacances i quan torna tothom es vol assegurar que no s’ha contagiat de coronavirus. Els andorrans i residents tenim la magnífica oportunitat de tenir a la nostra disposició milers de proves TMA gratuïtes i comprovar que seguim tan sans com abans de marxar.  Això ha provocat que el servei telefònic per concertar una cita per realitzar-se la prova s’hagi col·lapsat en diverses ocasions i ahir el Govern va decidir ampliar el nombre de membres de l’equip –passant de dos a quatre– amb la voluntat que l’assistència sigui més fluida i poder arribar a totes les demandes. El ministre Portaveu, Eric Jover, va reconèixer que el col·lapse es deu al desconeixement que l’Administració té sobre el possible nombre de peticions, que actualment ronda les 400 diàries, tot i tenir la capacitat d’arribar al miler. Vista la situació, la reacció ha estat immediata i, segons els seus càlculs, a partir de la incorporació dels nous professionals s’haurien de resoldre les llargues esperes. Fins i tot, existeix la possibilitat d’ampliar o externalitzar el servei si el volum de demandes segueix a l’alça, ja que, tal com va afirmar Jover, aquest és un bon mecanisme per «tenir la gent més protegida, la malaltia més continguda i més coneixement sobre la seva evolució».

Malgrat tot, cal recordar que quan es va anunciar que el Govern posava a disposició de la població les proves, el ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, va demanar que s’utilitzessin de manera responsable, ja que tenen un cost que, evidentment, va a càrrec de l’Administració. Això, però, no vol dir que es pugui abusar d’elles i, per tant, només s’haurien de realitzar en cas de ser plenament conscients que no hem complert amb les mesures de seguretat i que hem tingut alguna possibilitat real de contagiar-nos.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT