PUBLICITAT

La inversió publicitària del Govern en els mitjans 

Una demanda d’informació del Partit Socialdemòcrata (PS) ha permès conèixer la inversió en publicitat que ha fet el Govern en els mitjans de comunicació durant els últims tres anys. Aquesta és una d’aquelles qüestions en què la transparència brilla per la seva absència. Per aquesta raó, en primer lloc, s’ha d’agrair que la iniciativa d’un grup parlamentari permeti al conjunt de la ciutadania conèixer on van a parar els diners públics destinats a aquest concepte. De la informació facilitada als socialdemòcrates es dedueix que Ràdio i Televisió d’Andorra (RTVA), que ja rep cada any una subvenció pública per al seu funcionament, és el mitjà que més inversió en publicitat rep, mes de 70.000 euros, el que suposa al voltant del 25% del total dels 290.000 euros que l’Executiu va invertir per aquest concepte. En segon lloc se situaria el Diari d’Andorra, amb més de 67.000 euros, seguit del BonDia, amb uns 39.000 euros i d’El Periòdic amb més de 34.000 euros. Altres mitjans diversos es repartirien més de 75.000 euros, mentre que a l’Agència de Notícies d’Andorra hi van a parar uns 65.000 euros anuals. 

L’assignació dels espais publicitaris es porta a terme des del Gabinet de Comunicació al conjunt dels mitjans de comunicació del país per tal de comunicar de manera el més eficient possible les accions de l’Executiu, segons s’explica a la informació facilitada al PS. El problema d’aquest sistema, com es pot apreciar clarament, és que uns mitjans concrets surten molt més beneficiats que altres, sense que hi hagi uns criteris objectius de per què això ha de ser així.  En aquest sentit, l’ideal seria que l’assignació publicitària es fes en base a la difusió que pugui justificar cadascun dels mitjans, evitant així que hi pugui haver més inversió publicitària en uns que en altres per una simple afinitat política amb el govern de torn.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT