PUBLICITAT

França limita, ara sí, el tabac que es pot passar per la frontera

L’embolic en relació als cartrons de tabac que França deixarà finalment emportar als seus residents quan tornin a territori francès sembla no tenir fi. I és que després que el Senat francès rebutgés l’esmena del govern gal que limitava a un el nombre de cartrons, ara l’Assemblea Nacional l’ha acabat aprovant. Pel que sembla, el text que ha rebut el vistiplau deixa ben clar que la modificació suposa un canvi en l’acord del 1990 entre  Andorra i la Unió Europea, tot i que alguns experts mantinguin que aquest acord està per sobre de les lleis que puguin aprovar els Estats. El fet és que una limitació d’aquestes caracteristiques dels cartrons que es poden passar per la duana francesa és un assumpte molt preocupant per al nostre país. Axí, dels quatre cartrons que accepten els membres de la Unió sense càrrega fiscal es passa a només un, en el cas de França. 
En aquest sentit, els comerciants de tabac ja han expressat reiteradament la seva preocupació al respecte,  ja que pot suposar un nou cop per a les vendes de tabac, en un moment en què, per exemple, també està previst que entri en vigor el  conveni marc de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que prohibeix a publicitat d’aquest producte. El que no sabem, a hores d’ara, és què està fent el Govern per evitar un perjudici tan gran com el que resultarà d’aquesta decisió de les autoritats franceses. No és la primera vegada que l’Executiu no es pronuncia sobre un tema important si no és que algun mitjà de comunicacio s’hi interessa a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres. Tant des d’Andorra com des de França es destaca sempre la col·laboració existent entre tots dos països, la darrera vegada durant el comiat de la darrera ambaixadora francesesa. El fet que no s’hagi pogut frenar una iniciativa tan lesiva per als interessos andorrans com la referent al tabac fa sospitar que potser les relacions bilaterals no són tan bones com ens volen donar a entendre.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT