PUBLICITAT

Bona feina de l’Oficina de l’Habitatge

L’Oficina de l’Habitatge, que va obrir les seves portes a casa Motxilla el passat 25 de febrer, ha tingut una bona acollida per la ciutadania. Des d’aquesta data han estat 117 les consultes dels ciutadans que s’han resolt, ja sigui de manera presencial, telefònicament o a través del correu electrònic. L’activitat durant el confinament a causa de la pandèmia del coronavirus tampoc es va aturar en aquest servei, sinó que el telèfon i el correu electrònic van continuar operatius. És més, en aquest període han estat 77 les consultes que s’han pogut atendre, la majoria sobre qüestions econòmiques i socials. Les dades posen en relleu l’encert en la posada en funcionament d’una eina d’aquestes característiques, ja que en cas contrari els ciutadans no saben a on s’han d’adreçar per tractar sobre els nombrosos dubtes que habitualment genera l’habitatge. 
L’oficina porta poc temps en marxa, i a més bona part de la seva existència ha estat sota el confinament derivat de la pandèmia, però tot i així ja està donant un bon resultat. Sortosament el temps en què el Govern considerava que no feia falta un departament d’habitatge a l’Administració queden ja molt lluny i dona la impressió, com passa a tot arreu, que són cada vegada més necessàries les polítiques públiques en aquest àmbit. Abans que tingués lloc la crisi sanitària ja es va fer cada cop més evident que l’Estat havia de tenir algun tipus de paper pel que fa a l’habitatge i que no tot podia quedar en mans del mercat. Ara, amb la crisi econòmica que tothom vaticina, i que tan de bo sigui el menys greu possible, segurament està encara més clar que caldran actuacions per garantir el dret de tothom a disposar d’un habitatge digne.  De moment, es va anunciar l’institut de l’habitatge, que s’hauria de materialitzar el més aviat possible perquè no es pot oblidar que qualsevol mesura que es prengui tardarà en donar fruits.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT