PUBLICITAT

Una bona eina de cribratge que havia quedat eclipsada

El Ministeri de Salut va rectificar ahir i ara facilitarà els resultats de la primera ronda dels tests massius a la ciutadania. La decisió es va adoptar després que una part de la població discrepés sobre el fet que els anàlisis s’entreguessin  al final de les dues proves, però que, en canvi, sí que es notificarien els ciutadans en cas de donar positiu perquè s’aïllin a casa. La decisió és un bon pas de l’Executiu davant de la incertesa creada a les xarxes socials i després que tampoc quedessin ben bé clars els motius reals de no donar els resultats després de la primera prova.

Ara bé, el ministeri va recordar que els resultats definitius seran els que es tornin a fer en dues setmanes i, per tant, també trasllada part de la responsabilitat a la ciutadania a l’hora d’actuar perquè en cap cas donar negatiu significaria que algú hagués de prendre la justícia pel seu compte, començar a desobeir les mesures de confinament i no acudir al segon test. De fet, per les informacions donades fins ara, els ciutadans també haurien sabut implícitament l’obtenció de resultats parcialment satisfactoris perquè en el cas contrari, sí que s’avisarà els que donin positiu. Segurament, d’entrada no hi ha motius evidents per no facilitar els resultats de les proves, però tampoc n’hi ha per negar-se a sotmetre’s als tests massius que han de començar dilluns. Després de l’anunci, caldrà veure si creix el nombre de persones registrades, que fins ara és d’unes 55.000.

El cribratge que ha impulsat Salut és un esforç i una proposta ambiciosa per part de l’Executiu per tal de saber una radiografia exacta de la situació actual del coronavirus. Ara bé, el debat –també legítim– que ha tingut lloc els dies previs ha eclipsat els avantatges dels tests, que no tenen cap altra finalitat que saber exactament quina evolució té el virus actualment i si es podran aixecar noves mesures de desconfinament en els pròxims dies. El debat ha aixecat més polseguera del que potser era necessari.

PUBLICITAT
PUBLICITAT