PUBLICITAT

La línia de bus al Pas de la Casa, a l’ull de l’huracà

El Govern va anunciar ahir l’obertura d’un expedient administratiu a l’empresa Coopalsa, que opera el servei de la línia de bus que enllaça Andorra la Vella i el Pas de la Casa. L’anunci es va fer després d’un nou retard en el seu pas per la vila encampadana, que va provocar les queixes de molts usuaris. Aquesta situació va desembocar a un episodi de tensió entre el conductor i alguns passatgers, que a banda del retard amb què va arribar el bus, es van haver d’esperar al següent vehicle. D’entrada, cal condemnar qualsevol episodi d’insults, en aquest cas a un dels conductors, que seguramentpoc tenia a veure amb el retard.
Havent fet aquest apunt i desvinculant una cosa amb l’altra, el cert és que la línia de bus del Pas està al centre de la polèmica des que es va posar en marxa el nou model de línies nacional. Diumenge, EL PERIÒDIC va publicar un article amb les queixes dels usuaris a causa dels incompliments d’horaris que pateixen. Sense anar més lluny, també cal recordar que el ministre de Presidència i Economia, Jordi Gallardo, ja es va desplaçar un cop al Pas per supervisar el funcionament de la línia de bus i va viure de primera mà alguna de les incidències que es produïen. A l’espera de com evoluciona el procés administratiu, sembla més que evident que des del Govern i Coopalsa han de posar tots els mecanismes necessaris perquè el servei de transport públic compleixi amb els horaris i sigui una línia que ofereixi un servei als ciutadans i, per tant, que no es converteixi en un mitjà de transport amb baixa credibilitat, com és el que ha passat, per exemple, amb el servei de Rodalies a Barcelona. El servei de bus actual, que presenta alguns avantatges pel fet de satisfer trajectes curts amb certa rapidesa però també contrapartides a causa dels preus i algunes freqüències, no es pot permetre estar constantment a la primera línia mediàtica per les incidències que es produeixen en el dia a dia.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT