PUBLICITAT

Ambaixadors a través de l’esport

Un país té moltes maneres de promocionar-se. Els ministeris i departaments de turisme corresponents ja s’encarreguen de fer-ho per donar a conèixer el ventall d’atraccions que té dins el seu territori. Però altres carteres dels governs també posen especial cura en explicar a fora els avantatges i característiques amb què es compta, des de l’àmbit econòmic, al d’empresa o tecnològic. Aquest és un món en el qual tota la resta d’estats, regions i ciutats són competència i amb els quals s’ha de tractar de destacar per ser atractiu.

En un país com Andorra, aquesta lluita es realitza amb unes regles del joc desigual davant grans potències com les que ens rodegen o es troben en el continent europeu. Però tothom té les seves particularitats per poder aprofitar la diferència respecte a la resta. L’esport és una manera de fer-ho, amb atletes, equips i seleccions que són autèntics ambaixadors dels seus respectius pobles, ciutats, regions o països. O de tots alhora, a través dels seus resultats i valors. 

L’esport és un fenomen global, amb un gran megàfon mediàtic, que mou masses. El triomf de Vicky Jiménez a l’Open d’Austràlia júnior és un clar exemple d’això. Que una jugadora d’un país petit, que molts fins i tot no coneixen als antípodes, hagi estat capaç de guanyar el torneig del Grand Slam davant tenistes que la superaven en edat, ha significat un gran impacte a tall de ressò cap a la jugadora, però també per a Andorra. Els èxits internacionals de primer nivell en l’esport del Principat no són habituals, per tant, la línia a seguir ha de ser la de donar un nou impuls en aquest vessant de la societat. Tot i les especificitats clares en nombre de població, el marge de creixement és molt ampli i l’objectiu ha de ser la d’eixamplar la delegació d’ambaixadors andorrans obtenint fites tan destacades com la d’Austràlia.

PUBLICITAT
PUBLICITAT