PUBLICITAT

Protocols i mesures per evitar més col·lapses a la carretera

El Principat va viure ahir una important jornada de col·lapse a les carreteres a causa de la important nevada pel pas del temporal Gloria. Segurament les previsions que auguraven poca neu a cotes més baixes del país va fer abaixar la guàrdia a molts ciutadans i a les mateixes institucions, que en veure la forta caiguda de neu a primera hora del matí es van sentir desbordats. Tot i això, rebre una nevada important per aquestes dates entra dins de la normalitat absoluta en un país de muntanya com Andorra, per bé que cada cop es generen problemes similars, tant pels que es desplacen amb transport privat com amb autobús, que no pot absorbir un excés de viatgers en comparació amb altres dies.

L’aspecte que també és remarcable de la jornada d’ahir és que el ministre de Justícia i Interior, Josep Maria Rossell, admetés, de manera involuntària, que hi va haver certa descoordinació en els dispositius de la nevada. Segurament, més d’un es va quedar perplex perquè aquesta situació passi en un país ubicat de ple als Pirineus i tenint en compte les previsions de temporal. És cert que inicialment la majoria eren menys pessimistes en quant a precipitacions caigudes a cotes baixes, però  els estralls que malauradament ha deixat el Gloria en altres indrets propers obligava a estar prou alerta com per no patir cap contratemps. És cert que la meteorologia és incontrolable en alguns casos malgrat els dispositius que es puguin implantar, però des de les institucions cal transmetre la màxima garantia de seguretat. En tot cas, per evitar que d’aquí a un any tornem a parlar de col·lapse, convindria reflexionar sobre els protocols de circulació durant la caiguda de neu i com encarar els imprevistos d’una manera més estructural. Segurament hi haurà molts matisos en funció de cada feina i responsabilitat, però caldria avançar en diferents protocols que per exemple fomentin el teletreball o altres fórmules per evitar una part important de desplaçaments.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT