PUBLICITAT

El telefèric del pic de Carroi, en el constant epicentre mediàtic

El telefèric fins al pic de Carroi serà un dels temes que estarà a la primera línia de l’actualitat en aquest mandat. D’una banda, per la immensitat de la proposta i per l’opció de fer realitat una infraestructura d’aquestes magnituds al Principat, i per l’altra, per l’inevitable enfrontament entre partidaris i detractors. Obtenir un consens unànime en aquest tipus d’obres és i serà impossible, però el que caldrà analitzar és si la idea és idònia, en què beneficiarà i en què perjudicarà.

Per ara, sembla que el Comú d’Andorra la Vella té decidit tirar endavant la línia entre la capital i el pic de Carroi, on està previst ubicar-hi diferents restaurants i un mirador, tot a càrrec d’inversió privada. Si la corporació té decidit tirar-lo endavant, sense saber encara si s’acabarà fent un enllaç amb Pal, ha de tenir molt clar que repercutirà positivament perquè estarà a l’ull de l’huracà tant pel cost que tindrà, l’impacte mediambiental que comportarà i si el retorn econòmic serà suficient per justificar-lo. Les últimes ensopegades en matèria d’infraestructures com ara l’enterrat The Cloud i el retard  l’hora de finalitzar el vial de Sant Julià, encara que fossin competència del Govern, afegeixen més pressió indirecta al projecte en què els dos comuns implicats, el de la Massana i de la capital, pretenen avançar a diferents velocitats. 

Mentre que Conxita Marsol té decidit que el tram fins al pic de Carroi tirarà endavant sí o sí, la Massana ha introduït ara el matís sobre el fet que la consulta sobre l’enllaç entre el pic de Carroi i Pal, que estava inclosa al programa electoral de CC en els passats comicis comunals, no es farà durant aquest mandat. Per tant, això vol dir que de moment, el projecte només tindrà continuïtat fins al pic de Carroi, sense que hi hagi un enllaç fins a les pistes de Pal-Arinsal, amb la qual cosa això vol dir que no es podrà comptar amb un gruix de viatgers tan important. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT