PUBLICITAT

El model turístic del Pas de la Casa, novament en qüestió

A finals d’aquest mes, grups de turistes que vinguin al Pas de la Casa tindran l’obligació de portar unes polseres identificatives, que hauria de permetre teòricament reduir aldarulls que es produeixen a la localitat, sobretot en temporada d’hivern. Fruit de l’acord entre Frontera Blanca i l’empresa GSI, es tracta d’una mesura que ja s’havia posat sobre la taula amb anterioritat a causa de les problemàtiques relacionades amb l’incivisme al Pas. Per tant, a partir d’aquest mes, turistes que vinguin a través del touroperador Travel Base hauran de portar aquesta polsera, que permetrà identificar-los en cas que es perdin o en cas que hagin participat en algun aldarull. Malgrat que no portaran cap xip identificatiu i que només durarà en període de màxima afluència de turistes, la instauració d’aquest mètode fa palès que la problemàtica de l’incivisme encara és present al Pas de la Casa.

Durant la nit de Nadal es va produir una baralla en la qual hi van participar una trentena de persones i amb una persona ferida. Imatges com aquesta o les queixes reiterades d’alguns veïns o de comerciants fan reflexionar sobre el model turístic que hi ha actualment a la localitat encampadana, que pot arribar a acollir milers de persones en un cap de setmana, atrets per l’esquí i la festa nocturna. Arribar a la situació d’instaurar aquest tipus de polseres es posa en qüestió indirectament el tipus de model turístic que hi ha a la localitat encampadana, basat en el low-cost i vinculat amb el turisme de borratxera.

Aquesta és una qüestió que es posa sobre la taula cada hivern i encara s’és lluny de trobar una solució definitiva. Malgrat els preus atractius i la posterior despesa que després puguin deixar al Principat, cal plantejar-se si el model que hi ha al Pas de la Casa és el que realment necessita o si en el fons representa una trava en la reputació que té el poble per fer un pas endavant i tenir un turisme basat més en la qualitat que en la quantitat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT