PUBLICITAT

La correcta gestió i ús que cal fer del Servei d’Urgències

El nombre d’atencions al Servei d’Urgències d’aquest va camí de superar les de l’any passat. Si les previsions es materialitzen, seria un increment d’un 4%, en un moment en què precisament el Ministeri de Salut parla de descongestionar el servei arran de la saturació de pacients que hi ha. L’any passat se’n van comptabilitzar 38.038 i molt probablement la xifra se superarà enguany. El nombre de pacients ha augmentat per l’increment de les persones que fan activitats de muntanya i perquè l’àrea, ubicada a l’hospital, és molt accessible.  Tot i això, més del 60% de patologies amb què es presenten els pacients a Urgències són de baixa gravetat, cosa que posa de manifest la necessitat d’insistir en unes vies d’atenció diferents. Per això, el Ministeri de Salut, que ja hi està treballant, té el repte d’aconseguir, en ple debat sobre la reforma sanitària i la millora de l’optimització dels recursos, una afluència coherent amb el que és el servei. Per això, una bona mesura pot ser la implantació permanent del Servei de Permanències Mèdiques durant tots els dies per tal que aquesta àrea pugui absorbir un nombre important de pacients.

L’àrea d’Urgències, com la resta de serveis sanitaris, hand’estar sempre a la disposició dels ciutadans i ha de garantir una atenció universal. És cert que les polèmiques a les quals va haver de fer front no van ajudar gaire, però ara és un moment en què l’arribada de nous actors ha de permetre consumar i consolidar un nou paradigma.Ara bé, també és el deure de tots, tant del Govern com de la societat, d’aconseguir un ús eficient i tenir tots els mitjans necessaris perquè el sistema sanitari ofereixi totes les garanties i eficiència. Ha de ser una actitud recíproca: tant des de l’Executiu, que hi ha de posar tots els recursos, com per part dels pacients.

PUBLICITAT
PUBLICITAT