PUBLICITAT

Una lluita constant contra l’assetjament escolar

El Govern va donar a conèixer ahir les dades sobre assetjament escolar, que denoten que en el curs 2018-2019 es van detectar 12 casos, dos menys respecte al període anterior. Aquest és el resultat fruit de l’enquesta realitzada a més de 7.000 alumnes dels tres sistemes educatius del país, que van contestar de manera anònima a les preguntes. Les xifres són força superiors respecte a fa sis anys i denota que encara hi ha feina a fer, tot i que ja se n’ha fet molta, dins del sistema educatiu que concerneix a tots els actors implicats.

És cert i s’ha de destacar que s’ha guanyat amb celeritat en la resolució dels casos i que s’estan implementant mesures com ara tallers adreçats a als alumnes, activitats i recursos com ara una aplicació mòbil, però qualsevol cas es converteix en una notícia negativa perquè la repercussió que té sobre el nen o nena que la pateix és de gran abast. 

En l’enquesta feta hi ha aspectes que conviden a l’esperança, com ara que el fet que augmenti el nombre d’alumnes que no accepten cap mena de maltractament als companys. En tot cas, l’auge de l’ús dels telèfons mòbils i la irrupció de les xarxes socials i les noves tecnologies entre els adolescents també ha incrementat el risc que es produeixin nous casos d’assejtament.

Cal seguir insistint en una actuació transversal que impliqui a tots els actors, des dels alumnes fins als pares i professors, que són els que han de gestionar aquestes situacions en la vida diària. L’aplicació B-resol ha demostrat ser un èxit per detectar els casos d’assetjament, així com altres problemàtiques com els trastorns alimentaris i de convivència. El fet que es produeixin assetjaments a l’escola, malauradament, no és nou, però cada cop hi ha més recursos per fer-hi front i des del Ministeri d’Educació fa temps que es treballa en la instauració de nous mecanismes amb el repte d’erradicar-ho de les aules.

PUBLICITAT
PUBLICITAT