PUBLICITAT

La febre del consum durant la campanya del Black Friday

Demà s’engega al Principat i en molts altres indrets la campanya del Black Friday, una onada de promocions que dona el tret de sortida a un dels períodes més intensos pel que fa a les compres i que s’acabarà de culminar amb el Nadal i les rebaixes. Aquest període importat dels Estats Units ofereix grans descomptes, sobretot relacionats en l’àmbit de l’electrònica, tot i que les àrees en què s’ha anat aplicant aquesta promoció cada cop han estat més variades. Es calcula que al Principat les botigues notin un increment de les vendes aquests dies, que poden arribar a ser almenys d’un 20%, en funció del tipus de producte.

La campanya del Black Friday, però, es produeix en un moment en què es debat sobre la crisi del model comercial i la necessitat de potenciar la venda on-line, que s’ha convertit en un gran competidor durant tota la temporada, i també especialment durant les campanyes promocionals com la que comença avui. Grans marques i establiments comercials ja fa setmanes que anuncien la promoció d’aquests dies. Ara bé, la instauració d’aquest sistema també ha despertat debats paral·lels al voltant del consumisme i les campanyes de bombardeig que reben els potencials clients. De fet, alguns comerciants es qüestionen la idoneïtat d’aquest mètode, que prima el consumisme en comptes de la necessitat, i per això alguns hi són escèptics.

D’altres, perquè creuen que aquesta campanya serveix per avançar les compres del Nadal i que, per tant, a l’arribada d’aquest període la facturació se’n pot ressentir. Per tant, des del punt de vista del comerç, tant a nivell del Principat com mundial, és necessari si més no posar-se en qüestió les bases d’aquest model, que a curt termini pot ser beneficiós i sucós per a les marques, però que a llarg termini pot acabar perdent la seva atractivitat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT