PUBLICITAT

El correcte ús del ‘Big Data’ i la fina línia de la privacitat

La seu d’Actua va ser l’escenari ahir de la presentació del projecte d’anàlisi de les despeses que es realitzen amb targeta de crèdit, que ha de permetre tenir una radiografia fidedigna i que ha de ser d’utilitat per als comerços, el sector turístic i Mobilitat. El projecte de l’acord amb Visa mostra que actualment el 60% de les compres es fan a través d’aquest mitjà. És una tendència mundial que els diners en metàl·lic cada cop són menys utilitzats per part dels compradors i que l’auge de les targetes de crèdit i del pagament pel telèfon mòbil formen part del dia a dia de molts ciutadans. A més, es preveu que la tendència vagi creixent i que els bitllets i les monedes molt probablement quedant al calaix o que ja no circulin. A Andorra, el pagament mitjançant la targeta està molt estès i es pot utilitzar gairebé a qualsevol establiment per a qualsevol quantitat. 

L’ús de les noves tecnologies i del que es coneix com Big Data és un gran avanç per a la societat i també per a l’economia del Principat. Hi ha sectors, com el del comerç, que estan immersos en un canvi de paradigma davant de les dificultats per les quals passen el nivell de vendes.  La intenció és  platejar campanyes comercials per atreure de forma més massiva els clients i per multiplicar l’impacte, segons les paraules del secretari d’Estat de Diversificació Econòmica, Marc Galabert.  Aquesta dinàmica, però, es produeix en un moment en què es debat sobre l’ús de les noves tecnologies i la fina ratlla sobre la protecció de les dades personals. I més, després de les publicacions d’informacions sobre els presumptes abusos de grans empreses transnacionals a l’hora de vulnerar aquest àmbit.  Des de les institucions públiques van explicar en el mateix acte que hi haurà unes determinades pautes per garantir la política de protecció de dades. Afavorir el coneixement i la innovació a través de l’ús racional de la tecnologia té avantatges, sempre que es respectin les contrapartides que la rodegen.

PUBLICITAT
PUBLICITAT