PUBLICITAT

Una zona que convidi a passejar

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

La reconversió de l’eix comercial que conformen les avingudes Carlemany i Meritxell, va tornar ahir a ser el centre de debat en una jornada organitzada. En l’acte es van poder comprovar certes reticències per part d’alguns botiguers. tota innovació comporta una part de risc, però és des de l’evolució i des dels canvis que es pot prosperar, i no des del conservadorisme.

La jornada d’ahir va servir per tornar a reprendre el debat i apropar posicions, a banda de conèixer les opinions dels que han de decidir, com són els cònsols de les parròquies centrals, i dels afectats o beneficiats, en aquest cas els comerciants.

Fa uns anys es va fer una prova pilot, tancat al trànsit aquesta zona comercial, la més potent del país, i deixant als vianants tot el protagonisme. S’ha d’entendre que el balanç no va ser del tot positiu, tenint en compte que no s’ha repetit l’experiència, i que tant Rosa Ferrer com Antoni Martí tampoc van mostrar ahir un gran entusiasme, i més aviat van exterioritzar una cautela que s’hauria de traduir en un ple consens alhora d’adoptar una decisió definitiva. En aquest sentit, el president de la Cambra de Comerç, Marc Pantebre, va avançar que el Pla de dinamització comercial –que inclou restriccions de trànsit– es podrà executar a la primavera de l’any que ve, tot i que la intenció inicial era poder aplicar-li ja aquest any. Les avingudes quedaran limitades per als vianants en períodes de més afluència, i en dates concretes. El tall permanent, ara per ara, no es contempla.

Amb tot, les experiències en altres ciutats han estat positives, i els centre urbans s’han anat reconvertint. Andorra tampoc és igual que fa uns anys. El centre no és precisament una via essencial per a la circulació, i l’oferta d’aparcament es prou àmplia com per poder absorbir la demanda, sobretot tenint en compte que ni en les avingudes ni en els carrers adjacents es pot aparcar actualment.

Sembla evident que aquest tancament ha d’anar acompanyat d’un estudi exhaustiu per ordenar el trànsit, i que una zona de vianants no s’ha de confondre únicament amb l’exposició d’aparadors, sinó que ha d’anar acompanyada d’activitats lúdiques i d’oci.

Consens, sí. I per això cal aportar arguments sòlids que ajudin a dissoldre les opinions contràries, des de la base de què el pla de dinamització ha de repercutir en un benefici per als comerciants. Els compradors o potencials clients, estrangers o del país, agrairan una zona de vianants, connectada amb altres àrees comercials i amb un transport públic eficient. I que convidi a passejar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT