PUBLICITAT

Més enllà de l’hivern també hi ha turisme

El Cirque du Solei s’associa a Andorra, especialment als estius del Principat. Ja són cinc anys de presència de la companyia canadenca. El ministre de Turisme, Francesc Camp, va fer ahir balanç dels darrer espectacle, Scalada Stelar, que segons va remarcar ha deixat un impacte de 20 milions d’euros, una xifra superior a la de l’any anterior en gairebé un milió i que suposa que per cada euro que s’ha invertit hi ha 8,9 que reverteixen en l’economia del país, ja que el cost que ha tingut l’esdeveniment aquest any ha estat de 2,5 milions. El volum de persones que han vist l’espectacle és de 107.409 amb una ocupació per funció del 98% i, en general, la valoració global que en fan els espectadors és satisfactòria, amb una nota global de 8,6, dues dècimes menys que l’any anterior. Es desconeix la precisió com el ministeri pot calcular el retorn de la inversió i està clar que es tracta d’una xifra estimativa, però el que també està clar és que Scalada ha dinamitzat el juliol, un mes tradicionalment fluix i ha ajudat a omplir habitacions d’hotels i a donar vida als carrers comercials d’Andorra.
La moderada recuperació econòmica als països veïns ha estat un factor important a tenir en compte pel que fa a les bones xifres de visitants que durant fa uns anys s’aconsegueixen durant l’estiu, i per exemple l’agost passat es va superar la barrera del milió de visitants.
Després de cinc anys toca un canvi de format, oferir un espectacle diferent que mantingui l’interès del públic i sobretot, trobar la fórmula per captar el visitant francès, el qual a diferència de l’espanyol acostuma a fer les vacances al juliol però que no ha tingut la resposta que s’esperava. Tot i així el balanç és àmpliament positiu i deixa clar que més enllà de l’hivern també hi ha turisme.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT