PUBLICITAT

A la recerca del visitant de luxe que passa poc sovint pel país

La Unió Hotelera va facilitar ahir les dades d’ocupació del més passat, que va ser del 80%, un 5% més que en el mateix període de l’any passat. La xifra per si sola és positiva perquè tot el que sigui créixer és important, tot i que s’ha d’analitzar com és aquest creixement i si realment és el turisme que vol Andorra,  que es pot classificar de low cost.
Dins d’aquest escenari aparentment positiu, des de la patronal del sector s’incideix en Sant Julià de Lòria, l’única de les parròquies que no experimenta un creixement de l’ocupació. La UH s’ha reunit amb el comú per intentar esbrinar els motius, encara que resulta evident que darrera d’aquest fenomen els preus de les habitacions tenen molt a veure.
Aquest rotatiu ha pogut comprovar com s’estan oferint habitacions  en establiments de quatre estrelles per 30 euros la nit. Són preus que costen de creure i que difícilment poden cobrir la despesa que genera tenir un hoste. Si l’objectiu és captar visitants d’alt poder adquisitiu resulta evident que s’està en el camí equivocat i que una gran majoria dels nostres turistes tenen un pressupost ajustat.
No es tracta de menysprear el turisme de baix poder adquisitiu, el qual també pot ser de qualitat, sinó creure que Andorra també pot ser una destinació per a altres viatgers amb la cartera més plena i que es pot competir a la Champions del turisme de luxe.
Responsables del Summit Shopping Tourism & Economy expliquen que la despesa del turista extracomunitari a Espanya quadruplica la dels visitants procedents de la Unió Europea i captar aquest tipus de turistes redunda en benefici per a l’economia. S’ha parlat sovint de campanyes per atreure aquest perfil de visitants, encara que la pregunta és si s’ha fet prou més enllà de les fronteres de la Unió Europea

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT