PUBLICITAT

Un concurs que no ha d’afectar al bon servei

El concurs per a la concessió de línies de transport nacional regular s’està convertint en un afer que portarà polèmica. De moment tres de les principals companyies de transport s’han mostrat molt crítiques amb el concurs que ha fet el Ministeri de Transports per a la concessió de les línies a partir del 31 d’agost de l’any que ve.
Les dues societats, que representen a les companyies d’autobusos Cooperativa Interurbana, HispanoAndorrana i Montmantell, han presentat un recurs administratiu ja que creuen que el concurs per a la concessió de línies de transport nacional regular és «irreflexiu i imprudent». Les dues societats han segellat una aliança contra l’Administració per aconseguir retirar el plec de bases. El principal retret que fan és que no hi ha un sistema de tarifes que els hi permeti fer unes previsions dels ingressos que pot generar l’explotació de les línies. Si realment es així es tracta d’una mancança important que impedeix a les empreses tancar uns projectes de pressupostos que reflecteixin de la manera més aproximativa possible els ingressos futur.
Les empreses no han amagat el seu descontentament i han fet referència a les 150 persones que hi treballen i que depenen d’aquestes concessions. No hi ha dubte que al darrere s’amaga també la incertesa que suposa que hi ha 14 empreses que opten a cobrir aquestes línies de transport nacional. També afegeixen que l’usuari tindrà un servei més car o pitjor.
Independentment de les queixes que el ministeri haurà d’atendre, és important que aquest conflicte no degeneri en un increment injustificat de les tarifes ni en un deteriorament del servei del transport públic, ens al contrari ja que els canvis han d’anar dirigits a la millora perquè el transport col·lectiu sigui encara més atractiu.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT