PUBLICITAT

Límits de velocitat i espais només per a vianants

La Taula de Mobilitat, que aplega representació de tots els comuns, de la Secretaria d’Estat d’Interior, de la Policia i del Ministeri d’Ordenament Territorial, discutirà un estudi general sobre l’estat dels límits de velocitat de les carreteres del país. L’entitat tindrà en compte un estudi de l’Automòbil Club sobre els punts negres a les carreteres i aspectes com la sinistralitat facilitats per la Policia per decidir sobre canvis en els límits de velocitat.
La decisió s’haurà de prendre a finals d’aquest any, segurament en la propera reunió de la Taula de Mobilitat. En l’actualitat els límits estan fixats en els 90 km/h i altres a 60, i aquests podran ser modificats a l’alça o a la baixa, segons les recomanacions. La veritat és que les característiques d’Andorra no permeten una velocitat elevada, però sí que hi ha trams on els límits són excessivament reduïts.  L’organisme haurà de fer una radiografia de la xarxa viària per decidir els nous límits en funció de la seguretat dels conductors i també de les persones que visquin en els nuclis per on transiten els vehicles.
Un altre dels punts que va ser abordat ahir fa referència al tancament al trànsit que es farà a partir de demà a l’avinguda Meritxell, a partir de les 12 del migdia. La Taula de Mobilitat va donar el vistiplau a la decisió del Comú d’Andorra la Vella i va certificar que l’ús de vies alternatives suposarà un increment en temps per als conductors d’un 2,5, que va qualificar de «no és substancial». Sembla clar que si es posen en una balança el pros i les contres de la reconversió parcial de Meritxell per a vianants, els beneficis són majors. Tanmateix, serà el dia a dia el que permetrà fer una valoració dels efectes del tancament, però tot apunta a què no perjudicarà la rutina dels conductors, dels vianant, dels turistes i dels compradors.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT