PUBLICITAT

Un cos que basa el seu èxit en la presència al carrer

La cònsol d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, confirma el que és un secret a veus: hi ha pocs agents de circulació al carrer, allà on més falta fan. Segurament si aquesta mateixa pregunta es fa als conductors opinaran diferent, queixosos de les sancions i dels controls a les zones verdes i blaves.
El servei de circulació està integrat per 90 treballadors, i encara que la majoria estan destinats al control viari, les exigències diaris fa que siguin insuficients. A més, alguns dels urbans no poden ser destinats a les tasques de carrer per prescripció mèdica, el que agreuja encara més el problema.
Marsol explica, per exemple, que la sortida dels col·legis representa un situació complicada per al servei, ja que els agents s’han de dedicar a controlar els centres escolars i la resta de la parròquia queda desatesa. La proposta de la cònsol d’escalonar els horaris de sortida és complicada, perquè segurament toparà amb la resistència de molts pares que tenen els seus horaris de treball adaptats al dels seus fills.
La feina al carrer té una part ingrata. Si bé es tracta d’un servei d’atenció al ciutadà i en la majoria de casos els agents dediquen el seu temps fins i tot a feines que no són de la seva competència, la idiosincràsia del conductor andorrà en zones urbanes es tradueix en un estrès constants per als agents. Són habituals escenes de vehicles ocupant un carril de circulació, la zona de càrrega i descàrrega, espais reservats a discapacitats, parades de bus, estacionaments en zona blava sense tiquet.
A més l’ambient laboral tampoc és el millor, tal i com va constatar ja l’anterior equip comunal. La cònsol ha decidit dedicar algunes hores al dia per conviure amb els agents, perquè la possibilitat d’incrementar la plantilla no és viable. Tenir un bon equip i eficaç serà ben agraït pels ciutadans.
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT