PUBLICITAT

El turisme xinès, tan lluny i tan desconegut a Andorra

La creixent arribada de turistes xinesos a les destinacions turístiques fa que captar més turisme del gegant asiàtic sigui un dels objectius principals de moltes agència de viatges, comerços, ressorts o, en general, persones del món de l’hostaleria i restauració. Una cadena hotelera espanyola porta a terme el programa peng you («amic» en idioma xinès), amb el propòsit d’adaptar el servei a les característiques del turista de la nació asiàtica.
L’auge del turisme xinès a l’estranger comença a semblar-se a l’esclat dels clients japonesos pel món després de l’apreciació del ien a mitjans dels anys 1980. Llevat que, a diferència del boom japonès que va començar a desinflar-se juntament amb l’economia en la dècada del 1990, l’afluència xinesa a l’exterior –que ja excedeix els 120 milions de persones a l’any– no mostra signes de disminuir.
A Andorra la presència de turistes xinesos no és ni simbòlica. Fa temps que se’n parla de treballar-hi en aquest mercat, però fins el moment s’ha fet ben poca cosa i aquesta és un assignatura pendent. De fet, el nostre país està molt endarrerit i tot el que es fa és nou. L’Empresa Familiar Andorrana (EFA) va organitzar ahir un esmorzar-col·loqui amb l’empresari Hou de Quian, que va parlar d’un objectiu de 20.000 xinesos a l’any.  El 82% dels xinesos consideren el shopping com un objectiu i part vital del viatge: per tant, és una dada molt important a tenir en compte. Alhora seria un valor afegit si alguns dels establiments visitats permeten pagar amb UnionPay (Organització bancària xinesa), ja que molts xinesos no disposen de targeta de crèdit.
El viceministre de Cultura de la Xina visitarà Andorra l’octubre vinent. És hora de començar a treballar-hi de debò i no només expressant bones intencions que no es plasmen en fets.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT